Про внесення змін та затвердження в новій редакції Статуту Новоград-Волинського районного центру творчості, спорту та туризму учнівської молоді
- Категорія: 27 сесія
- Дата публікації
- Перегляди: 294
проект
У К Р А Ї Н А
НОВОГРАД-ВОЛИНСЬКА РАЙОННА РАДА
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
Двадцять сьома сесія VІІ скликання
від 29 квітня 2020 року
Про внесення змін та затвердження
у новій редакції Статуту
Новоград-Волинського районного центру
творчості, спорту та туризму учнівської молоді
Відповідно до статей 43, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про освіту», враховуючи розпорядження голови районної державної адміністрації від 26.11.2019 № 247 «Про упорядкування структури Новоград-Волинської районної державної адміністрації» та рекомендації постійної комісії з питань освіти, культури, охорони здоров'я, у справах сім'ї, молоді і спорту та соціального забезпечення, районна рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до Статуту Новоград-Волинського районного центру творчості, спорту та туризму учнівської молоді, зокрема:
1.1. В тексті Статуту слова «відділ освіти Новоград-Волинської райдержадміністрації» у всіх відмінках замінити словами «відділ освіти, культури та спорту Новоград-Волинської райдержадміністрації» та слова «навчально-виховний процес» на «освітній процес».
1.2. Розділ 1. «Загальна частина» Статуту викласти у новій редакції:
1. Загальна частина
1). Новоград-Волинський районний центр творчості, спорту та туризму учнівської молоді (далі іменується – Заклад), спрямовує свою основну діяльність у художньо - естетичному, науково - технічному, дослідницько - експериментальному, фізкультурно-спортивному та туристсько-краєзнавчому напрямах, що передбачає залучення вихованців до активної діяльності з вивчення вітчизняної і світової культури та мистецтва, оволодіння практичними уміннями та навичками у різних видах мистецтв, організацію змістовного дозвілля.
2). Головним завданням Закладу є:
- реалізація державної політики в сфері позашкільної освіти засобами культури та мистецтва;
- формування у дітей та юнацтва національної самосвідомості, активної громадянської позиції, прагнення до здорового способу життя;
- створення умов для гармонійного розвитку особистості, задоволення потреб дітей та підлітків у позашкільній освіті, організація їх оздоровлення, дозвілля, відпочинку;
- виявлення, розвиток і підтримка юних талантів і обдарувань, стимулювання творчого самовдосконалення дітей та юнацтва;
- задоволення потреб вихованців у професійному самовизначенні відповідно до їх інтересів і здібностей;
- надання методичної допомоги навчальним закладам системи загальної середньої освіти з питань упровадження форм і методів художньо-естетичної роботи з учнівською молоддю в практику навчально-виховної діяльності;
- просвітницька діяльність.
3). Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Законами України, актами Президента України, постановами, розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами та іншими нормативно-правовими, організаційно-розпорядчими документами Міністерства освіти і науки України, іншого центрального органу виконавчої влади, до сфери управління якого він належить, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, цим Статутом.
4). Повна та скорочена назва закладу:
- повна назва Закладу українською мовою: Новоград-Волинський районний центр творчості, спорту та туризму учнівської молоді;
- скорочена назва закладу: РЦТСТУМ. »
1.3. п.2.2. Статуту викласти в новій редакції: «Юридична адреса: 11706, Україна, м. Новоград-Волинський, вул. Гетьмана Сагайдачного, 47.»
1.4. п.2.5. Статуту викласти у такій редакції:
Заклад є підпорядкований, підзвітний та підконтрольний Засновнику, Органу управління. Органом управління закладу є Новоград-Волинська районна державна адміністрація. Заклад функціонально підпорядкований відділу освіти, культури та спорту Новоград-Волинської районної державної адміністрації.
1.5. п.2.6. Статуту викласти у новій редакції:
«2.6.Головна мета Закладу:
- формування вмінь та навичок за інтересами;
- забезпечення потреби особистості у творчій самореалізації;
- інтелектуальний, духовний і фізичний розвиток;
- підготовка до активної професійної та громадської діяльності;
- створення умов для соціального захисту та організації змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань та стану здоров’я вихованців».
1.6. п.2.7.-2.23 Статуту виключити.
1.7. Змінити нумерацію Розділів Статуту: 3 на 4, 4 на 5, 6 на 7;
1.8. Доповнити Статут Розділол 3 «Організація позашкільної освіти» та викласти у наступній редакції:
«3. Організація позашкільної освіти
1) Заклад проводить, інформаційно-методичну, організаційно-масову, навчально-репетиційну та концертно-просвітницьку роботу.
2) Структура та штат Закладу розробляються його керівником, у межах затверджених видатків на оплату праці, відповідно до встановлених нормативів і затверджуються відділом освіти, культури та спорту Новоград-Волинської районної державної адміністрації.
3) Освітній процес у Закладі здійснюється за освітніми програмами, що розробляються на основі типових або розроблених самостійно.
4) На основі освітньої програми Заклад складає та затверджує річний план роботи Закладу та навчальний план закладу, що конкретизують організацію освітнього процесу.
5) Навчальні програми можуть бути однопрофільними, комплексними і такими, що передбачають індивідуальне навчання вихованців у творчих об'єднаннях. Залежно від рівня (початковий, основний, вищий) навчання проводиться від одного місяця до кількох років.
6) Індивідуальне та групове навчання у Закладі організовується відповідно до вимог чинного законодавства.
7) Основними документами, що регулюють освітній процес є навчальні програми всіх творчих об’єднань, які створюються відповідно до тарифікації та в межах виданих асигнувань. У вигляді додатків до навчальних програм додаються: розклад занять, плани роботи творчих об’єднань на семестр.
8) Відповідно до програм педагогічні працівники добирають науково-методичну та учбову літературу, рекомендовану Міністерством освіти і науки України, форми, методи, засоби навчальної і виховної роботи, що забезпечують здобуття позашкільної освіти.
9) Зарахування вихованців до фізкультурно-спортивних гуртків проводиться лише за умови відсутності протипоказань щодо занять, на підставі довідки медичного закладу.
10) До навчання у Закладі залучаються вихованці віком від 5 до 18 років.
11) Навчальний рік у Закладі починається з 1 вересня. Комплектування груп здійснюється з 1 вересня до 15 вересня, цей період вважається робочим часом керівника гуртка.
12) Відволікання учнів від занять на інші види діяльності забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.
13) Тривалість занять у Закладі становить:
- для дітей віком від 5 до 6 років – 30 хв.
- для дітей віком від 6 до 7 років – 35 хв.
- для дітей старше 7 років – 45 хв.
Перерви між заняттями є робочим часом керівника гуртка. Зміна тривалості або відміна занять допускається за погодженням відділом освіти, культури та спорту Новоград-Волинської районної державної адміністрації .
14) Щоденна кількість і послідовність занять визначається Правилами внутрішнього трудового розпорядку, розкладом, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, затверджується директором Закладу.
15) Режим роботи Закладу: з 8 години до 20 години – щодня, крім неділі.
16) У канікулярні, святкові та вихідні дні Заклад працює за окремим планом, затвердженим його керівником.
17) Крім занять в гуртках у Закладі можуть проводитися індивідуальні (для дітей особливих категорій) на дому, та заняття за окремими програмами для обдарованих дітей.
18) Наповнюваність груп у творчих об’єднаннях Закладу визначається його керівником у рамках діючого законодавства.
19) У Закладі гуртки класифікуються за 3 рівнями:
- початковий: діяльність, спрямована на загальний розвиток вихованців, виявлення їх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до певних видів і напрямів творчої діяльності;
- основний: діяльність, спрямована на розвиток стійких інтересів вихованців, надання знань, практичних вмінь і навичок, задоволення потреб у професійній орієнтації;
- вищий: діяльність, спрямована на роботу з обдарованими та здібними вихованцями, які успішно беруть участь у концертній діяльності, конкурсах, фестивалях, виставках, змаганнях.
20) За умови подолання вищого рівня навчання та успішної здачі іспитів випускники Закладу можуть отримувати свідоцтва про позашкільну освіту. Свідоцтва виготовляються та видаються згідно з Порядком видачі випускникам позашкільних навчальних закладів свідоцтв про позашкільну освіту, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
21) У Закладі в межах затверджених видатків на оплату праці відповідно до встановлених нормативів можуть створюватися такі відділи:
- відділ інструктивно-методичної роботи;
- відділ організаційно-масової роботи;
- відділ прикладного та образотворчого мистецтва, а також відділи за іншими напрямами діяльності.
22) Заклад організовує роботу своїх гуртків на базах закладів загальної середньої освіти та стадіонах району.
23) Заклад проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на удосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності гуртків, підвищення майстерності педагогічних працівників за напрямами роботи.
24) Заклад, з метою визначення рівня практичної підготовки вихованців, проводить організаційно-масову роботу у формі виставок, конкурсів, змагань, екскурсій та в інших формах, передбачених цим Статутом.
25) За досягнення успіхів вихованцям встановлюються такі форми морального заохочення:
- нагородження грамотами;
- нагородження дипломом;
- нагородження подарунками та призами в межах асигнувань, передбачених кошторисом Закладу.»
1.9. Назву Розділа 4 Статута «Учасники навчально-виховного процесу» викласти в новій редакції «Учасниками освітнього процессу» та Розділ 4 викласти в такій редакції:
«1) Учасниками освітнього процесу в Закладі є:
- вихованці;
- директор, методисти;
- педагогічні працівники;
- батьки або особи, які їх заміняють;
2) Права і обов’язки вихованців, педагогічних працівників закладу та батьків, або осіб, які їх замінюють, визначаються Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту» та Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 № 433 (зі змінами).
Вихованці мають також право на навчання у декількох гуртках, групах, та інших творчих об’єднаннях, на участь у виставках, конкурсах, оглядах, експедиціях, навчально-тренувальних зборах та інших масових заходах.
3) Керівники гуртків, груп, та інших творчих об’єднань Закладу працюють відповідно до режиму роботи та розкладу занять, затвердженого директором.
4) Норма годин на одну тарифну ставку керівників гуртків, груп та інших творчих об’єднань Закладу становить 18 навчальних годин на тиждень.
Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.
5) Обсяг педагогічного навантаження у Закладі визначається керівником згідно із законодавством і затверджується відділом освіти, культури та спорту Новоград-Волинської районної державної адміністрації.
6) Розміри та порядок доплат за інші види педагогічної діяльності визначаються Кабінетом Міністрів України.
7) Перерозподіл педагогічного навантаження впродовж навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається навчальним планом, у разі вибуття або зарахування вихованців, учнів, слухачів Закладу протягом навчального року, або за письмовою згодою педагогічного працівника, з додержанням вимог законодавства України про працю.
8) Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.
9) У Закладі проводиться атестація педагогічних працівників відповідно до чинних нормативних документів.»
1.10. Назву Розділа 5 Статута «Управління позашкільним навчальним закладом» викласти в новій редакції «Управління закладом» та Розділ 5 викласти в такій редакції:
«5. Управління закладом
1) Керівництво Закладом здійснює директор. Посаду директора закладу позашкільної освіти може обіймати особа, яка є громадянином України, має вищу освіту та стаж педагогічної роботи не менш як три роки, а також організаторські здібності, фізичний і психологічний стан якої не перешкоджає виконанню посадових обов’язків.
2) Директор Закладу призначається та звільняється з посади відділом освіти, культури та спорту Новоград-Волинської районної державної адміністрації згідно чинного законодавства.
3) Директор Закладу:
- здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
- організовує освітній процес;
- забезпечує контроль за виконанням освітніх програм, якістю знань, умінь та навичок вихованців;
- створює належні умови для здобуття вихованцями позашкільної освіти;
- забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- розпоряджається в межах компетенції майном і коштами Закладу;
- організовує виконання кошторису доходів, видатків, укладає договори з юридичними та фізичними особами;
- встановлює надбавки, премії, доплати та надає матеріальну допомогу працівникам відповідно до чинного законодавства;
- представляє Заклад у всіх взаємовідносинах із підприємствами, установами, організаціями та іншими органами і відповідає перед Засновником за результати діяльності Закладу;
- дає дозвіл на участь діячів культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб в освітньому процесі;
- забезпечує право вихованців на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- видає, в межах своєї компетенції, накази та розпорядження і контролює їх виконання;
- застосовує заохочення та дисциплінарні стягнення до працівників Закладу;
- затверджує посадові обов’язки працівників Закладу;
- несе відповідальність за виконання покладених на Заклад завдань, результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження майна;
- виконує повноваження, делеговані начальником відділу, щодо здійснення діяльності передбаченої Статутом закладу та несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань.
4) Директор Закладу є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління Закладом.
5) Педагогічна рада:
- планує роботу закладу;
- схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- приймає рішення щодо видачі документів про освіту;
- розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в закладі, його структурних підрозділах;
- обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення вихованців, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності вихованців, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
- розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу освіти до її повноважень.
Рішення педагогічної ради закладу позашкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.
6) Робота педагогічної ради планується в довільній формі, відповідно до потреб Закладу. Кількість засідань педагогічної ради не може бути менше ніж два рази на рік.
7) У Закладі може діяти методична рада, до складу якої входять педагогічні працівники та інші учасники освітнього процесу. Методична рада є дорадчим органом та розглядає такі питання:
- координує методичну, організаційну та практичну діяльність Закладу з питань здобуття вихованцями позашкільної освіти з різних напрямків творчості;
- заслуховує повідомлення та пропозиції з питань удосконалення навчально-виховної, організаційно-методичної роботи;
- вивчає, узагальнює та поширює кращий педагогічний досвід;
- дає експертні оцінки щодо якості навчально-методичних посібників та рекомендацій;
- обговорює проекти нових навчальних програм, аналізує пропозиції щодо вдосконалення діючих;
- поширює інновації у системі позашкільної освіти тощо.
8) Органом громадського самоврядування Закладу є загальні збори.
9) Загальні збори колективу скликаються не рідше ніж один раз на рік. Загальні збори правомочні, якщо в них бере участь не менше половини від загальної кількості працюючих. Право скликати збори має Засновник, директор, голова ради трудового колективу, члени трудового колективу, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості.
Загальні збори:
- обирають склад ради трудового колективу та голову ради;
- заслуховують звіт директора, голови ради;
- розглядають питання навчально-виховної і фінансово-господарської діяльності Закладу;
- затверджують основні напрямки вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрямки діяльності Закладу;
- приймають рішення про стимулювання праці працівників.
10) У період між зборами діє рада трудового колективу.
11) Метою діяльності ради є:
- сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу;
- об’єднання зусиль педагогічного колективу, вихованців, батьків, громадськості щодо розвитку Закладу та удосконалення освітнього процесу;
- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління Закладом;
- розширення колегіальних форм управління Закладу.
12) У Закладі, у разі необхідності, за рішенням загальних зборів можуть бути створені і діяти піклувальна рада, рада вихованців, батьківський комітет, а також комісії, асоціації тощо, що діють відповідно до чинного законодавства України.»
1.11. Назву Розділа 7 Статута «Державний контроль за діяльністю позашкільного навчального закладу» викласти в новій редакції «Міжнародне співробітництво» та Розділ 7 викласти в такій редакції:
«7. Міжнародне співробітництво
1) Заклад має право проводити міжнародний педагогічний та учнівський обмін в рамках освітніх, культурних програм і проектів, брати участь у міжнародних заходах.
2) Заклад має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати зв’язки з освітніми, навчальними, науковими установами, організаціями, підприємствами інших країн у порядку, встановленому законодавством.
1.12. Доповнити Статут Розділами 8-9 у наступній редакції:
8. Контроль за діяльністю
1) Державний нагляд (контроль) за діяльністю Закладу здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, управління освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації, відділ освіти, культури та спорту Новоград-Волинської районної державної адміністрації, в межах повноважень та у спосіб, визначений Законом України «Про освіту».
9. Реорганізація або ліквідація
1) Майно закладу може вилучатися Засновником (власником) лише за умови подальшого використання цього майна та коштів, отриманих від його реалізації, на розвиток позашкільної освіти в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
2) У випадку реорганізації, права та обов’язки Закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства.
3) Зміни та доповнення вносяться до статуту, відповідно до законодавства».
2. На підставі внесених змін затвердити Статут Новоград-Волинського районного центру творчості, спорту та туризму учнівської молоді в новій редакції (додається).
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань освіти, культури, охорони здоров'я, у справах сім'ї, молоді і спорту та соціального забезпечення.
Заступник голови районної ради З.М.Ляхович